piatok 24. mája 2013

LVP #2

Včera som dorazila domov z Liverpoolu a už dnes by som sa tam najradšej vrátila, pretože na mňa doľahli všetky zameškané povinnosti. Inými slovami ma doma privítal iba stres a povinnosti. No nič, späť k Liverpoolu.

Bola som tam vlastne za frajerom, ktorý tam je na služobke a preto nemal moc času sa mi venovať. Väčšinu dňa som strávila sama v meste, kde som obdivovala mesto, pamiatky a obchody. Môj deň vyzeral asi takto: ráno sa vykopať z postele, ísť do mesta, pozrieť nejaké múzeum, dať si obed, pokukať obchody a naspäť domov, dať večeru s priateľom a späť do mesta, väčšinou do The Cavern. Deň mi ušiel ako voda a nachodila som sa ako správny turista.



Centrum Liverpoolu je dosť malé, po pár hodinách som sa celkom zorientovala, aj keď hlavne podľa obchodov, ktorých je tam fakt veľa a fakt všade. Bez problémov som potom trafila všade kam som chcela. Najväčší problém mi robilo dorozumenie sa s miestnymi (časom sa to zlepšilo), lebo ten ich prízvuk je ešte horší ako v Londýne a miestami by som povedala, že znie ako nemčina. Hneď prvý deň, počas mojej prvej jazdy autobusom do mesta som mala potyčku so šoférom, ktorý hromžil, pretože som sa na výstup postavila ku dverám ale nezmačkla som tlačítko.  V Liverpoole sú totiž všetky zastávky akože na znamenie a treba dať vedieť šoférovi včas, inak zastávku presviští tou maximálnou rýchlosťou, akou tam jazdia.

Z pamiatok Liverpoolu stoja za zmienku predovšetkým múzeá a galérie, katedrály, Albert dock a Beatles. Dnes niečo o Albert dock. Nachádza sa pri pobreží, priamo z centra je asi 5 minút pešo. Je tam veľa múzeí, reštaurácií a Pier Head, čo je vlastne trio veľkých nádherných budov, ktoré sú takou dominantou Liverpoolu. Z múzeí tam nájdete napríklad námornícke múzeum, v ktorom je výstava venovaná Titanicu a Carpathii, potopeným lodiam. Ďalej je tam veľmi známa Tate gallery plná moderného umenia, múzeum otroctva, Beatles múzeum a Museum of Liverpool. Tam nájdete kompletnú históriu Liverpoolu, ale aj expozície venované futbalu a tiež Beatles a iným známym osobnostiam. Ja som tu bola každý jedeň deň, lebo som si návštevy múzeí pekne rozdelila na celý týždeň. Všetky múzeá sú inak zadarmo, iba v Beatles Story sa platí, ale uznávajú isic. Pridávam pár fotiek Albert dock.










Ešte vás čaká post o Beatles a o nákupoch. ueej!

2 komentáre:

  1. Úžasný! Ty fotky mi úplně připomínají můj pobyt v Liverpoolu před několika lety. Nejlepší je tam být v období Mathew Street Festivalu, kdy tam jsou koncerty. Já teda samozřejmě okupovala hudební stage s Beatles revivaly :D Beatles muzeum, Cavern Club a spousta vintage obchodů,... hnedka bych tam jela zas :P

    retrokacenka.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. joooj to áno, taký fesťák musí byť mega..teraz tam ale bola nejaká súťaž začínajúcich kapiel a aj niečo ako beatles karaoke, čiže o zábavu postarané:)

      Odstrániť